tisdag 27 maj 2008

Warmachine, D&D 4e, övrigt

 Kära blogg. Idag fick jag (efter tio dagars väntan) "Keep on the Shadowfell" på posten. För dig med noll koll kan jag tillägga att det alltså rör sig om den första D&D4e produkten, ett introduktionsäventyr med tillhörande snabbregler och pregenererade karaktärer. Formatet är lite annorlunda, tänk dig en mapp med två häften (80s äventyrshäfte och 16s regelhäfte) samt tre dubbelsidiga, ganska stora (lite större än A3) kartor. Efter att ha läst igenom regelbiten och bläddrat lite i äventyret är jag relativt positivt inställt. Dock stör jag mig grymt på det faktum att båda häftena saknar omslag. Alltså, de har såklart omslag, men i tunt papper. Känns lite billigt, speciellt med tanke på priset. Håhå, jaja.

 Något annat roligt som kom på posten idag var en beställning från unispel (snabba jävlar, jag beställde i söndags och de är baserade i Lund). En massa tenn (Asphyxious, Deathjack, 2 Pistol Wraiths, Scarlock, 10 McThralls, 2 Deathrippers) och lite annat (hårda plastfickor, tärningar och templates). Så nu har jag en hel del att måla, och en 500 pts warmachinearmé till turneringen den 14e. Sweeet! Lite lätt Deathjack-ångest har jag dock, över trettio bitar. Helt i metall. Brrr.

 Vad händer annars då, kanske ni undrar? Det målas såklart en del (blev klar med crewmen till en great cannon och en helblaster idag), men annar går det mesta långsamt. Lyssnar en hel del på "I saw her from here/I saw here from her". En grym platta, typ som en lugnare (och marginellt ljusare) "Folklore", vilket är starka lovord när de kommer från mig.

 Nu skall jag gå och läsa lite i "The Selfish Gene", sen John Blund. Gnatt.

Inga kommentarer: